onsdag 26 mars 2008

the long road to eternity.

Hemma i Stockholm igen. Eller jag kom hem i Måndags men har inte haft varken tid eller ork att skriva tills nu. Åkte ner i Fredags. Trevlig bilresa för en gångs skull. Kom ner ganska tidigt och till och med lite för tidigt så det blev häng på glamourösa pizzerian Juventus i Nybro tills att kusinen med familj kom hem. Mamma och jag åt en pizza. För mig blev det ett par öl också. Träffade på några ansikten från förr som hade en minst sagt utflippad svensexa på pizzerian. Efter det blev det häng hos kusinen och mycket gulligullande med lilla Nova. Sjukt söt unge. Lite senare på kvällen drog jag hem till Kalle kula och hans dam Cecilia. Vi drack lite vin och ett par öl. Tog igen det halvår vi inte setts på och pratade gamla galna minnen. Ramlade hem runt 03 på natten. Fick gå 4km i 40cm snö med bara sneakers och dessutom i tunn vindjacka och inga långisar. 14minus grader snöstorm och kalla kläder ingen kul kombination.

PÅ lördagen blev jag väckt av att hela huset fyllts med släktingar som lät alldeles för mycket för mitt lilla huvud. Gick upp och åt frukost sen vidare till systemet. Inhandla ett gäng öl inför kvällens fest. Hann även med en påskmiddag innan det var dags att ta sig hem till Kalle igen. Väl där var det han, cecilia och en snubbe jag alltid glömmer bort namnet på. Efter en timma kom Albin förbi med sin nya dam. Riktigt trevlig dam. Bra där Albin! Planen var att gå på fest och möta upp massa andra gamla vänner men efter ett tag insåg vi att vi nog skulle få det trevligare hemma hos Kalle istället för festen och senare utgång i Kalmar. Var väl kvar till 04 innan jag än en gång fick gå den låååånga vägen hem till kusinen.

På Söndagen var det dop för lilla Nova. Det var väl som dop brukar vara. Efter det var det dags för fika med alla som varit på dopet. Kul att träffa lite gamla vänner som tydligen är släkt med mig nu om än på lång väg och utan blodsband.

Måndag blev det hem färd till Sthlm igen. Sjukt dåligt väder och resan tog lång tid.

Igår blev det en spontan utgång med Liverpool Lee och Kevin.Lite för mycket dricka som resulterade i lite dumma sms och samtal. Well det är glömt nu. Så kan det gå.

Blev inget Gbg till helgen som planerat då jag helt glömt bort 30års festen på lördag och sen är det ju premiären på söndag. Well en dag på året är vigd till fotbollen vad som än händer. Det var allt for now. Bilder från resan läggs upp imorgon om jag hinner och orkar. Fan kom just på att jag missade Jonas Game ikväll..Jaja ny chans imorgon om jag inte kommer ihåg fel.

Inga kommentarer: