måndag 10 mars 2008

En helg i staden Göteborg.

Måndag. Hemma igen efter en helg i Gbg. Tog tåget ner på fredagen. Hade lyckats boka ungdomsbiljett av ren vana. Dessutom hade jag missat att beställa platsbiljett så det fick bli restaurangvagnen. Det blev en ganska underhållande resa. Blev hookad av en äldre man som ville ha öl sällskap. Blev en 5-6öl på vägen ner. Väl i Gbg blir jag mött av Vic och vän. Vi tar vagnen till Tim. Film kväll, trevlig kille. Sen blev det prat hela natten och runt 06 somnade jag. Lördagen började med jakt på mat. Hamnade på ett thai ställe på andra långgatan. Blev typ dålig av maten. Efter det vidare till systemet i nordstan och efter det till Slottsskogen för säl och pingvin häng. Pingvinerna luktade svinilla haha. Efter det hamnade vi på någon skum krog i Gamlestan där vi såg Liverpool förnedra Newcastle med 3-0. Små tjyvar, finska fylltanter och juggar dominerade stället var ganska underhållande på sitt sätt. Efter det var jag trött och orkade inte med Vic och hennes kompisar planerade utgång..shit vad tråkig jag har blivit. Anyway blev bio istället. Väl på biografen fick jag det sjukaste magont jag haft i hela mitt liv. Kändes som om jag fått en spark i skrevet fast typ värre. Höll i sig i en timma. När vi skulle in till biosalongen gick jag typ dubbelvikt. Galet. Filmen (JUmper) Kommer jag typ inte inte ihåg då jag var så sjukt trött att jag somnbade 5-6 gånger. Det jag såg var ok men ingen toppenfilm. Passade mitt tillstånd ganska bra. Efter bion blev det lite strul och häng på stan. Hamnade på en krog i centralen. Haha typiskt mig, sjukt konstiga människor precis som det brukar vara på sånna ställen. Allt strul löste sig till slut. Tack och lov. Var nog ganska grinig och sur hade nog mest att göra med att jag var så trött och hade så jävla ont. Blev en fin natt. PÅ söndagen blev det häng på centralen med Vic innan min och Isidors buss till Stockholm gick. Tråkigt att åka hem men men. På bussen klev ett välkänt ansikte på efter ett tag. Gustav G. Ett välkännt ansikte i klubb Stockholm. Detta gjorde den långa bussresan lite trevligare. Sällskap är ju alltid bra för att få tiden att gå. Väl hemma i sthlm han jag med en dusch innan jag somnade på sängen i morgonrock. Fick även en liten chock när jag öppnade min elräkning för den här månaden, 3500kr!? Helt sjukt med tanke på att den brukar vara på runt 500-600 i månaden. Ringde till fucking kuk Fortum och undrade vad fan det var frågan om. Fick till svar att det blivit något fel. Tacksom fan fortum i annat fall hade jag fan bombat erat jävla kontor. Sen vaknade kl 03 inatt och fattade inte vad det var för dag eller vart jag var. Vaknade av att jag drömmde att jag var en legegubbe. Det hände även i Gbg. Vad fan är grejjen? Legogubbe liksom?! well gick och la mig igen när jag kommit på vilken dag det var och vaknade kvart i 7 igen. Fick springa till jobbet. Kom precis i tid.Tur.

Ikväll har jag haft möte om en Dj spelning på lördag. Kommer bli sweet att spela lite skivor på en privatfest med sjukt mycket folk. Deg,Fluss,Para plus dricka är alltid uppskattat.

Nu blir det sängen och en så jag pallar morgondagens jobb.

Inga kommentarer: