tisdag 1 januari 2008

Jul och Nyår.



Ok jag ska försöka skriva ner vad som hänt sista tiden.

Jag börjar med lördagen 22a december. Vaknade kl astidigt i en förort nordväst om Sthlm. Grön linje. Fick ångest och skyndade mig hem. Hann precis att packa ner det jag skulle ha med mig till småland och senare Malmö. Bil turen var helt ok och min otroligt snälla mamma lät mig spela precis vilken musik jag ville hela resan ner. Det gjorde att det faktiskt blev ganska behagliga 45mil i bilen. Väl framme i Klamar blev det middag med släkten innan jag stupade i säng kl 21. Dagen efter alltså söndagen 23e åkte jag in och träffade Johannes och Danne. Blev bara en snabbis men det var sweet ändå Spenderade fredagens tipsvinst på 1800kr. Var kanske onödigt kan jag tycka nu när jag sitter här med endast 2000 tills den 20e. Själva julafton var också sweet. Massa god mat och dryck. Pallade inte vara uppe längre än till 0030. Sov fint. Juldagen blev rolig. Åkte in till Kalmar vid 16 och mötte upp Gustav, Jonas och P.M på Krögers. Drack och åt gott. Sen gick vi till Söderport för Juldagsfirande alá Kalmar. Blev väldigt mycket.. Kul att träffa alla gamla smålands vänner. Annandagen var jobbig med mellandags rea och så vidare i Kalmar. Tröttnade på släkten och gick ifrån dom. Köpte ett skissblock och lite pennor sen vidare till krögers där det blev öl och skiss session. Köpte en biljet till Malmö. Sen blev det natt äventyr.
PÅ torsdagen blev uppgång redan vid 0600 och tåg till malmö vid 07. Kom fram till Malmö vid 10:15. Tog en fika med sofie och sen gick jag runt på stan. Blev 2 öl på ett Irländskt ställe och ännu en skiss session innan Lonne kom från sitt jobb i Lund.
Vi gick först till claesgatan och sen golden för öl. Efter det blev det premiär besök på Malmös debaser. Var riktigt trevligt. Träffade Christine och Emma. Kul. Skulle till kb efter det men kb var tydligen stängt så vi ramlade in på Nyhavn istället. Fredagen inleddes med en lång promenad genom Malmö och sedan bara chill hemma. PÅ kvällen blev det först KB och efter det debaser. Riktigt kul träffade Stina från uppsala och hennes vän. Konstiga tjejer..Lördagen började riktigt segt. Men efter att Lonne kom hem och mat och lite öl slunkit ner började hjärnan fungera. Drog till golden innan debaser. Debaser var riktigt trevligt. Sjukt bra musik framförd av Sinden(uk) och Kernfamilien(dk). Efterfest hos någon Mia med Lonne och luscha samt luschas snubbe.Söndag dags att fara hem. blev buss då alla tåg biljetter var svindyra. sjukt tråkig busstur.

Igår nyår som var riktigt lungt. Häng hos mig med vin,mat,öl och bra musik. bättre kandet inte bli.

Nu är det 2008. Det här året ska bli så jävla bra!

Årets första playlist.
1.Dj Mehdi-Signatune (bangalter remix)
2.Jonna Lee-Dried Out Eyes
3.Apples In Stereo-Sunday Sounds
4.Basutbudet-Svensk bas neger techno
5.The Mitchell Brothers-Michael Jacksson
6.New Youn Pony Club-The Bomb
7.Slum Village-Reunion(feat Jay Dee)
8.Taken By Trees-Lost And Found
9.Tv On The Radio-Staring At The Sun
10.Wonder-What(geeneus remix)

Inga kommentarer: