onsdag 5 december 2007

Wu Tang Clan-Gun WIll Go feat Sunny Valentine.

Eftersom jag efter Köpenhamns resan bestämt mig för en lugn månad eller två så behöver jag något annat att göra på kvällarna istället för att spendera cash i diverse barer och på caféer. Så den närmsta tiden ska jag börja träna, leva lite sundare, se mer film och lyssna in mig på mer ny musik. Antar att det kommer spegla sig här.

Tänkte recensera lite skivor från den senaste tiden samt filmer.

Jag börjar med Wu Tang Clan 8 Diagrams.



Skivan är inte lika smutsig i sitt sound som de tidigare utan är mer utan Rza har slipat och polerat beatsen. Kul med utveckling men jag uppskattar nog de tidigare albumen mer. Det är fortfarande riktigt bra och precis vad jag saknat inom den amerikanska hiphopen senaste åren med få undantag. Skivan är i sig lite spretig men med 9(?) olika rappare och viljor samt interna motsättningar tycker jag ändå att skivan förtjänar 3,5 shaolinmunkar av 5.
Bästa spår. Gun will go feat Sonny Valentine.

Inga kommentarer: