söndag 9 december 2007

En helg i Stockholm










I fredags var jag på julfest igen. Festen var på Hatam på kammakargatan. God mat och massa indianer. Blev mycket dricka och jag blev tvingad att dansa salsa med en eldig chilenska. Var riktigt kul och men nog ingen fröjd för ögat. Kändes lite konstigt att som den enda svensken stå bland massa latinos och dansa salsa. Nog för att jag inte är främmande för ett dansgolv med indie/hiphop/elctro/house musik men salsa!? Shit liksom röra på höfterna och sånt. Gick hem vid två tiden. Vid fyra väktes jag av att Jens plingade på dörren. Släppte in honom och somnade om.

Lördagen inleddes med en fettfrukost ala Mc donalds. Sen gick vi till ett ställe på vasagatan och drack ett par öl för att senare gå vidare till Bönor och bakat vid St eriksplan för en fika med Ida och Emma. Efter fikan vidare till Theodoras för ett par sunköl. Kvällen fortsatte med promenad till Hornstull där vi gick upp till Ida ett tag sen vidare till Embargo dit Ola kom senare. Trevlig kväll. Sista stället blev Söderport!! Sjukt, var typ 6år sedan jag var där sist. Var i alla fall trevligt. Träffade på felicia där, kul!

Idag har jag typ vaknat blivit hämtad av mamma, blivit bjuden på middag av henne och sedan promenerat hem från Hammartby sjöstad via söder och gamla stan.

Nu sitter jag ytmattad i fåtöljen och skriver samt lyssnar på massa ny musik.
Sammanlagt har jag gjort av med 800kr i helgen varav 400kr som jag vann ihop på en lången så man kan säga att jag gjort av med 400kr. Sjukt bra om man jämför med att en helg brukar gå på runt 2000-3000 om inte mer.

Inga kommentarer: