tisdag 4 december 2007

Köpenhamn 30nov-3dec.

Hemkommen från köpenhamn. Blev en helt sjuk resa. Innan Köpenhamn hann jag med ett julbord med jobbet. Var trevligt och gratis är ju som sagt godast.

Köpenhamnsresan var på väg att sluta innan den ens hade påbörjats då vi (jag och johan) vaknade 1 timma och 20min före vårt flyg skulle lyfta från arlanda. Detta efter en alldeles för blöt kväll för oss båda jag på julfest och senare diverse ställen runt stureplan med mina kollegor. Johan hade kul på annat håll.
Efter det minst sagt omtummlqnde uppvaknadet så var det bara på med kläderna och springa till arlandabanan som gällde. Vi kommer ner och får tag i ett tåg direkt. väl på arlanda (25min innan flyget ska gå) så är vår incheckningsdisk öppen trots att den skulle vara stängd sen 30 minuter tillbaka. Sjuk tur vi hade.. Vi hinner precis till boardingen. Hade vi kommit 5 minuter senare had vi fått stanna kvar i sthlm.

På planet börjar festen och vi finner snabbt en ny vän. En tant/dam på 55-60år som skulle ner med sin man på julshopping. Den seanare var måttligt road av vårt samtal med hans fru. Väl på kastrup införskaffas mer öl och sen tar vi tåget till köpenhamn.
I köpenhamn bestämmer vi för att äta lite innan färden ska fortsätta till min vän rasmus i lyngby. Vi hamnar på istedgade (en väldigt tveksam liten gata med narkomaner, prostituerade, porrbutiker mm) Käkar lite snabbt innan vi drar vidare.

Väl i lyngby blir det taxi till rasmus. Festen fortsätter i ett rasande tempo resten av helgen. Med diverse händelser som jag låter dom som var med och dom som känner mig få höra om. Ingredienserna var iaf trasiga bussar,bowling,taxi,okända sovplatser,bort tappade vänner,o laddade telefoner och borttappade adresser som ledde till oväntade nattliga äventyr i köpenhamn.

1 kommentar:

Unknown sa...

Tack for en trevlig helg..... hehe, flere snacks :D